2023年 06月 13日
「稲吉オサム展 渥美古窯レクイエム」4日目
「稲吉オサム展 渥美古窯レクイエム」の4日目。
通例どおり本日より稲吉オサム展のオンライン販売の準備を進めておりますが、今回はご希望の方のみの限定公開とさせて頂きます。準備が整いましたら、あらためて閲覧方法をご案内申し上げます。
As is customary, we are preparing to start online sales of the Inayoshi Osamu exhibition from today, but this time we will only open the exhibition to those who wish to view it. We will inform you how to view the exhibition again when it is ready.
写真は、稲吉オサムさんの渥美自然釉蓮弁文壷裂(径20 高さ23cm)です。窯の中で我慢できずに胴部は裂け、隣の倒壊した壺の口部陶片が付着しています。蓮弁文が施され全体に自然釉が掛かっていますが、熾きの中で失透し、今や抽象化された須恵のような焼きの印象です。偶発的とはいえ、壷という機能を失い、ひとつの彫刻としての存在感を示しています。作者の手によるものですが、作為も時代も超越した特定不能の造形物。今は失われた渥美の陶工に向けたレクイエムでありましょう。
Pictured is an Atsumi natural glaze lotus petal design jar split (diameter 20 cm, height 23 cm) by Osamu Inayoshi. The body of the jar has been cracked due to the kiln's inability to hold it together, and the mouth of the jar is covered with ceramic fragments from a neighboring collapsed jar. The entire piece is decorated with lotus petals and covered with natural glaze, but the glaze has become translucent in the fire and now gives the impression of an abstracted Sue ware. Although accidental, it has lost its function as a jar and has a presence as a sculpture. It is the handiwork of the artist, but it is an unidentifiable form that transcends both artifice and time. It is a requiem for the lost potters of Atsumi.
稲吉オサム展 渥美古窯レクイエム
by sora_hikari | 2023-06-13 18:39 | 稲吉オサム展