2023年 03月 21日
「阿曽藍人展 土のタイムカプセル」4日目-2
「阿曽藍人展 土のタイムカプセル」の4日目-2。
阿曽藍人展のオンラインストアのプレビューを始めました。ご利用は3月22日(水)20時~3月25日(土)23時まで承ります。
We are previewing the online store for the Rando Aso exhibition. Purchase procedures will be available from Wednesday, March 22, 8:00 p.m. to Saturday, March 25, 11:00 p.m. (Japan time). Until then, it will be displayed as Coming Soon.
写真は阿曽藍人さんの中空土器。縄文や弥生の壷や鉢と違って、塊状に独立したフォルムです。中空とありますから、内側は無垢ではなく空間を孕んでいます。紐状の粘土を積んでいき、最終的に上部を閉じているのでしょう。その印象から今展の「土のタイムカプセル」というタイトルを付けました。阿曽さんの作品は全般的に丸み帯びたものが多く、ご自身の造形感覚が通底しています。それは外に開いていく力よりも、手によって内側に何かを籠めていく感覚でしょう。例えば縄文後期の中空土偶のような物理的な成形条件と共に、内側に宿る思いも同時に封印されているように思います。象徴性の強い作品ではありますが、何千年もの時を跨いで次代に残すタイムカプセルのようであると、やはり思うのです。
Hollow earthenware by Rando Aso. Unlike Jomon and Yayoi jars and bowls, this piece has an independent in the form of a lump. Since it is described as hollow, the inside is not solid, but is filled with space. It is probably made by piling up strings of clay and finally closing the top part. This impression gave me the title of this exhibition, "Clay Time Capsule. Many of Mr. Aso's works are rounded in general, which is consistent with his own sense of modeling. It is a sense that something is caged inside by the hand rather than a force that opens outward. For example, the hollow clay figurines of the late Jomon period seem to be sealed with the physical conditions of molding, as well as the thoughts that dwell inside. Although the work is highly symbolic, I still think it is like a time capsule that spans thousands of years and is passed on to the next generation.
阿曽藍人展 土のタイムカプセル
2023年3月18日(土)~3月25日(土) 会期中無休
11:00~18:00 最終日は17時迄
ギャラリーうつわノート
埼玉県川越市小仙波町1-7-6
Rando Aso Exhibition "Soil Time Capsule"
Saturday, March 18 - Saturday, March 25
Artist in the gallery on March 18
11:00-18:00, last day until 17:00
gallery utsuwanote
1-7-6 Kosenba-machi, Kawagoe-shi, Saitama,JAPAN
1983年 奈良県生まれ
2009年 金沢美術工芸大学大学院 陶磁コース修了
2010年 常滑市立陶芸研究所 修了
2023年 現在岐阜県美濃加茂市在住
by sora_hikari | 2023-03-21 18:00 | 阿曽藍人展2023